AQUESTA ÉS UNA SECCIÓ DEDICADA ALS/LES ALUMNES DE PRIMER I SEGON DE PRIMÀRIA/ESTA ES UNA SECCIÓN DEDICADA A LOS ALUMNOS/AS DE PRIMERO Y SEGUNDO DE PRIMARIA.
DIA DEL LLIBRE
Al primer cicle hem gaudit de la setmana cultural. Hem sigut escriptors i escriptores, científics i científiques... ho hem passat genial!!
DIA DE LA PAU 30 GENER
"NO HI HA CAMÍ PER A LA PAU, LA PAU ÉS EL CAMÍ"
1rA
CEIP ANTONIO MACHADO DIU NO A LA VIOLÈNCIA CONTRA
LES DONES
NADAL 2019
L'últim dia del Primer trimestre vam tindre la visita del Pare Noel i els tres Reis Mags. Ens va fer molta il.lusió!!!
PRIMER A
PRIMER B
SEGON A
SEGON B
Seguint el conte de Begoña Ibarrola, EL CLUB DELS VALENTS, es
treballa l'enfrontament positiu dels conflictes. Els conflictes són part
inherent de les interaccions humanes. Es a dir, sempre que un grup de persones
estan juntes hi ha conflictes. Però, estos conflictes no hi ha que
considerar-los un problema, simplement hi ha que aprendre a gestionar-los i
resoldre'ls d'una forma positiva. Els conflictes es converteixen en un
problema, quan no es gestionen bé, i ocasionen problemes en la convivència.
Amb el suport del conte es pot ajudar als alumnes a aprendre
a resoldre de forma dialògica els conflictes, sense utilitzar la força i
tractant bé als companys. Així, al conte, els/les xiquets/es fan un club dels
valents i valentes, on estan els/les xiquets/es que denúncien qualsevol
agressió, i a més recolzen i defenen a la víctima. Quan parlem d'agressions, no
sols són agressions físiques, sinò també, agressions verbals, deixar de costat
a un company...
Si els alumnes que tendeixen a la millora de la convivència
s'ajunten en el club dels valents i valentes, i fan un "escut
d'amics" front als xiquets/es que tracten malament, evitaran que estos
xiquets/es abusen de cap d'ells/es. Amb estes tasques es promou fer un
canvi en els rols que s'atribueixen a les persones, es a dir, s'ha d'aconseguir
que l'alumnat considere cobard a la persona que agredeix, i valent/a a la que
utilitza estratègies adequades per a millorar la convivència.
A més, quan un/a xiquet/a agredeix, els companys fan la
cortina màgica, ignorant-lo fins que canvie la seua actitud. Quan l'agressor
reconeix que ho fa mal, i canvie la seua conducta torna a formar part del club
dels valents i valentes, i és integrat pels seus companys/es. S'ha
d'aconseguir que els/les xiquets/es tinguen clar que qui els vol els
tracta bé. I que han de tractar bé als altres per a que els vulguen.
ELS/LES ALUMNES DE SEGON REGALEN UN CONTE EN UN BOTÓ ALS SEUS/ES FILLOLS/ES I GAUDEIXEN D'UN DIA MERAVELLÓS TOTS/ES JUNTS/ES.
Al primer cicle som uns artistes vos presentem a "The cat sat on the mat" i els nostres "Autumn flags" en honor al nostre teacher Ben que ens acompanyarà tot el curs. Ell és de Canada i eixa fulla anomenada "mape leaf" apareix a la seua bandera. Ací us deixem algunes fotos dels nostres treballs:
Els/les xiquets/as del primer cicle han après moltes coses durant el primer trimestre; des de PRECIOSES POESIES DE GLÒRIA FUERTES, al treball lúdic i cooperatiu en TALLERS i RACONS.
Ací us deixem algunes boniques fotografies!
Els alumnes de 1r i 2n de primària realitzen tallers de matemàtiques setmanalment. Aquests estan dotats d'activitats on es treballen les diferents competències. Els tallers representen una manera diferent d'organitzar l'espai i els materials de l'escola afavorintque xiquets i xiquetes de diferents nivells aprenguen junts.
Aquesta metodologia de treball, basada en l’aprenentatge cooperatiu, interactiu i col·laboratiu segueix la filosofia de les intel·ligències múltiples. Permet a l’alumnat organitzar-se de forma autònoma, respectar el seu ritme de treball i nivell de dificultat segons les seves capacitats. Fomenta el pensament divergent i independent i reforça la creativitat. Al primer cicle treballem per racons, ens encanta aprendre jugant. Al mateix temps que aprenem ens divertim, és fantàstic!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario